Branding to szereg przemyślanych działań, które budują świadomość marki. Branding to informacje o marce, które pozostają w pamięci odbiorcy. Wpływ na odbiór marki mają wartości, strategia marki oraz identyfikacja wizualna. Kompleksowy branding, czyli strategia wizerunkowa marki może definiować różne obszary jej życia.
Świadomość marki buduje się poprzez konsekwencję i spójność. Skuteczny branding to długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalny charakter i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim trafić do świadomości klientów.
Do właściwego zdefiniowania wizerunku istotne jest znalezienie odpowiedzi na kilka najważniejszych pytań. Jakie są mocne i słabe strony, w jaki sposób podkreślić zalety produktu. Istotny jest również cel, z jakim marka wchodzi na rynek. W zależności od niego prowadzony jest proces brandingu lub rebrandingu.
Jakie elementy należy zaplanować i wdrożyć?
Kluczowe dla marki są jej nazwa, logo i slogan. Istotne są także: strona internetowa, system identyfikacji wizualnej i marketing, czyli sposób komunikacji z klientem. Ważne jest, aby te wszystkie elementy były spójne i tworzyły klarowny przekaz, który zostanie zapamiętany zgodnie ze sposobem, w jaki marka chce zaistnieć w świadomości odbiorcy. Wartość i siłę marki buduje spójny przekaz. Te działania muszą zostać wdrożone na każdej płaszczyźnie, aby marka budziła te same emocje i skojarzenia. Jeśli zdecydowałeś się na kreowanie wizerunku eksperta, to nie wprowadzaj ukradkiem archetypu buntownika, czy błazna, bo marka przestanie być wiarygodna. Kreujemy marki, tworzymy nowe możliwości.
Masz już dosyć oklepanych projektów? Wyjdź poza szablon
Skontaktuj się z nami i podziel się swoimi oczekiwaniami i wątpliwościami w marketingu Twojej firmy.
Postaramy się znaleźć idealne rozwiązanie.