Księga znaku jest jednym z istotnych elementów, o których należy pamiętać przy budowaniu marki. Jest instrukcją obsługi logo dająca możliwość zachowania spójności przy tworzeniu wielu elementów budujących markę. W niej zostaną zawarte informacje dla osób, które będą na co dzień nad nią pracować — marketingowców, brand managerów, innych projektantów, drukarzy, producentów gadżetów reklamowych itp.
Księga znaku umożliwia prawidłowe używanie loga przez inne osoby. Każde logo ma ściśle określone parametry, takie jak typografia, kolorystyka, właściwe proporcje, czy pole ochronne. Opracowywanie księgi znaku daje gwarancję budowy spójnego wizerunku.
Przy tworzeniu księgi znaku trzeba doprecyzować i określić, w jaki sposób logo będzie wyświetlane monitorach komputerów, na różnych nośnikach, takich jak gadżety czy druk. W zależności od poziomu skomplikowania znaku, jak i specyfiki danej branży, w której działa klient w księdze znaku zostają zawarte różne informacje umożliwiające dalszą pracę na brandem.
Praca nad księgą znaku wymaga dokładności, precyzji i doświadczenia.
Księga znaku składa się z takich elementów, jak:
- Definicja / geneza logo.
- Wersje podstawowa logo.
- Wersje alternatywne logo.
- Konstrukcja znaku.
- Pole ochronne znaku.
- Skalowanie i minimalne rozmiary znaku.
- Typografia znaku.
- Kolorystyka znaku.
- Stosowanie znaku na różnych tłach.
- Niedopuszczalne modyfikacje.
Masz dosyć oklepanych projektów? Wyjdź poza szablon
Skontaktuj się z nami i podziel się swoimi oczekiwaniami i wątpliwościami w marketingu Twojej firmy.
Postaramy się znaleźć idealne rozwiązanie.