Projektowanie Logo / Logotypu jest jednym z najważniejszych elementów przy budowaniu marki. Użycie odpowiedniego, unikatowego i rozpoznawalnego znaku nadaje marce charakteru, pokazując ją w odpowiednim świetle przed klientami. Użycie właściwej formy i koloru wzbudza pożądane, zaplanowane przez projektanta emocje.
Logo jest dla firmy początkiem przy tworzeniu identyfikacji wizualnej, ale początkiem najważniejszym. Dobrze dobrana podstawa identyfikacji wizualnej umożliwia dalsze projektowanie brandu. Logo firmy powinno być ponadczasowe i na tyle unikatowe, by przetrwało trendy i mody w projektowaniu.
Dlaczego logo jest tak ważne dla zbudowania solidnej marki?
Zastanówmy się, jak często firmy zmieniają logo? Czy przy tworzeniu marki od razu planujemy, że coś później zostanie dopracowane, czy chcemy, aby wszystko zostało zaplanowane od razu. Odpowiedź jest prosta, marki nie planują zmiany na początku, ich zadaniem jest dopracowanie wszystkich elementów na starcie. Zmiany wynikają ze zmian technologicznych, dlatego częściej zmienimy wygląd strony internetowej niż samego logo.
Logo jest kwintesencja marki i ma ją reprezentować.
Co zrobić, żeby zaprojektować logo? Chociaż pytanie powinno raczej brzmieć no jakie aspekty pracy z agencją reklamową zwrócić uwagę.
Czy logo powinno zawierać w budowie swojego znaku elementy charakterystyczne dla danej branży? A czy Cocacola lub Pepsi mają w logotypie butelkę? Czy w logo Fedex`u mamy zawartą symboliczną strzałkę wskazującą kierunek, czy kuriera wręczającego paczkę? Pytania, choć retoryczne powinny uświadomić, że chociaż logo ma być proste w zrozumieniu, nie może być trywialne, nie powinno operować na prostych skojarzeniach i prostych rozwiązaniach. W innym przypadku nie stworzymy unikatowej marki.
Jakie aspekty budują logo?
01. Typografia
To od niej zależy, w jaki sposób nasze logo zostanie odebrane przez naszych odbiorców. Badania pokazują, że typografia stanowi graficzny ekwiwalent modulacji ludzkiego głosu. Użycie odpowiedniego fontu określi w kilka sekund, czy dana marka stawia na nowoczesność, czy chce podkreślić luksus lub elegancję. Te wszystkie elementy możemy wywołać w odczuciu naszego odbiorcy w kilku prostych krokach.
02. Barwa
Barwa niesie ze sobą ładunek emocjonalny. Psychologiczny aspekt koloru w projektowaniu jest najważniejszym elementem odbioru marki przez jej klientów. Istotne przy budowaniu marki jest wybranie odpowiednich kolorów, na które wpływa także ich kulturowe postrzeganie. Na odbiór kolorów wpływ mam odcień, jasność i nasycenie. Badania dowodzą, że jasność i nasycenie mają silny wpływ na emocjonalny odbiór marki. Dlatego przy wyborze kolorystyki przy budowaniu brandu nie mogą decydować nasze osobiste preferencje kolorystyczne. Musimy skupić się na odbiorze koloru przez stargetowanych odbiorców.
03. Kształt i proporcja Wykorzystanie atrybutów geometrii ma ogromny wpływ na postrzeganie cech marki. Użycie obłych lub ostrych kształtów będzie wpływało na sposób postrzegania marki przez odbiorców. Tak samo będzie z użyciem złotego podziału i harmonii w projektowaniu.
Mnogość form i rozwiązań może być kłopotliwa dla osoby, która nie zajmuje się projektowaniem na co dzień. Dlatego zapraszamy do kontaktu, przy którym będziemy mogli osobiście pokazać zmiany, których dokonaliśmy dla naszych klientów i które spowodowały, że ich marki urosły i zaczęły zarabiać.
Najważniejszym aspektem przy wyborze agencji brandingowej powinno być jej portfolio. Warto zwrócić uwagę, czy prezentowane projekty różnią się od siebie? Czy każdy projekt wyróżnia inny aspekt.
Masz już dosyć oklepanych projektów? Wyjdź poza szablon
Skontaktuj się z nami i podziel się swoimi oczekiwaniami i wątpliwościami w marketingu Twojej firmy.
Postaramy się znaleźć idealne rozwiązanie.