Zajmujemy się projektowaniem użyteczności – UX oraz projektowaniem UI. Czym różnią się te terminy i jakie mają zastosowanie? User Experience (UX) skupia się, się na doświadczeniu użytkownika. Bada, w jaki sposób odbiorca będzie odbierał, doświadczał nasz serwis internetowy. Jego rolą jest zadbanie o poprawne umieszczenie informacji oraz ich czytelność. Doświadczenie UX designera wpływa na sposób odbioru strony przez użytkowania. Na dobrze zaprojektowanym serwisie użytkownik wie, jaką czynność ma wykonać krok po kroku. Jest to szczególnie ważne podczas koszyka zakupowego i może wpływać na wskaźnik odrzuceń.
UX skupia się na sposobie kontaktu ze strona internetową, czy aplikacją. Dobrze zaprojektowany serwis pod kątem UX intuicyjnie przeprowadza użytkownika przez wszystkie ważne elementy strony. Ma to wpływ na odpowiednie umieszczenie informacji na stronie główne, sposobie rozwijania menu. Na rozmieszczenie kluczowych CTA. Umieszczeniu tekstów i grafik w odpowiednich miejscach.
UX zajmuje się strukturą informacji i ich hierarchią — projektowaniem użyteczności. Po etapie projektowania użyteczności następuję etap budowy projektu graficznego — czyli interfejsu graficznego użytkownika (user interface — UI). Jest to odpowiednie ubranie informacji w dobry design. W tej fazie projekt użyteczności otrzymuje wyraz, graficzny tj. dobierana jest typografia, ikonografia, fotografie, proporcje rozmiar i styl graficzny składowych projektu graficznego. Ważne jest odpowiednie dobranie kolorystyki pod kątem psychologii koloru.
Masz już dosyć oklepanych projektów? Wyjdź poza szablon
Skontaktuj się z nami i podziel się swoimi oczekiwaniami i wątpliwościami w marketingu Twojej firmy.
Postaramy się znaleźć idealne rozwiązanie.